dilluns, 9 de juny del 2014

Sonsos arrebossats, el secret

Àgata Albero


Hola de nou, avui torno amb una recepta ràpida i és que darrerament no tinc massa temps. Ja sabeu que és temporada de peix blau i el sonso és barat, saborós i té moltes propietats. A més, als nens és un peix que els costa poc de menjar perquè venen a ser com patates rosses cruixents, per a ells. 

Cal dir que he dubtat molt entre sonso i sonso, perquè l'he vist escrit de les dues maneres, però finalment he anat al diccionari.cat i us he de dir que sonso no hi surt.

El truc d'avui crec que és molt inspirador i us farà recuperar les ganes de cuinar-lo. Va ser la Monste, la cuinera de l'escola dels meus fills qui me'l va 'xivar'.

Ingredients per 4 persones

400 gr. de sonso
sal
farina de blat
farina de galeta
oli d'oliva del 0,4

Netegeu, escorreu bé i saleu el peix.


Poseu dins una bossa de plàstic les dues farines ben barrejades. Ara poseu-hi el peix, tanqueu la bossa i sacsegeu bé fins que tot el peix quedi ben arrebossat.


Fregiu amb oli abundant ben calent, a petites tongades.


 A mida que l'aneu fregint poseu-lo en una safata on hi haureu col·locat un paper absorbent.


I ara només queda gaudir-ne. ja veure-ho com són de cruixents cuinats d'aquesta manera.

Amb una bona amanida de tomàquet ja tindreu un sopar lleuger i saludable per la família. 

2 comentaris:

  1. Ei! A casa també sempre ho hem fet així! Potser perquè som nascuts del mar de Palamós i allí els pescadors ja tenen l'hàbit de fer-los així i ens ho han encomanat... he he he. O bé tirant la farina a l'escorredor, a sobre dels sonsos. Jo crec que com més marejats els tinguem abans de coure millor, oi? En tot cas, no sabia que no fos al diccionari. Quina llàstima! Tant bons que són! Petons

    ResponElimina
  2. Hola: Bona tarde, mirant blogs m'he trobat amb el teu que es molt interesant a seguir aixi. Be al que jo anava era per la paraula sonso que no está al diccionari, doncs jo le buscat al "DICCIONARI GENERAL DE LA LLENGUA CATALAN DE POMPEU FABRA" i si que hi surt i la paraula correcta es "SONSO" aclarit aixo us desitjo que continue-ho i jo també podre veure les vostres receptes i fer-les. Gràcies per atendrem Mari

    ResponElimina

Ens agrada saber la teva opinió, gràcies pel teu comentari.