dilluns, 13 d’abril del 2015

Nineteen, dinar al bell mig de Barcelona com no t'ho imagines



Un dilluns qualsevol, feines d'oficina, gestions vàries i un encàrrec pendent a Plaça Catalunya. Trucada de la parella per comentar com va el dia. Improvitzadament d'un on dines? surt un quedem a Plaça Catalunya i decidim. La memòria activa el disc dur i recorda una imatge d'un restaurant que, encara que sembli impossible, respira pau i història i és allà. Només l'havia vist en fotografies, unes del facebook que va penjar el meu estimat tiet Oriol, ara més que mai a les meves oracions. Google maps en marxa...restaurants Plaça Catalunya...no, aquest no...les fotos m'orienten i aquest no pot ser. Mmm...i si és dins d'un hotel?...Hotel Olivia Plaza?.....a veure....síiiii... l'he trobat. Es diu Nineteen i té un menú de 22€, home, per ser dilluns un pèl massa...però ei...pots fer mig menú i a mi amb la gana que tinc avui ja m'està bé...a veure el Xavi...ell potser té més gana. Mira...el truco i li ho proposo..li sembla bé. 




M'espero a que arribi a la terrassa amb un sol imponent i una cerveseta ben freda. Quin luxe, milers d'anys d'història i la primavera regalant-se al meu davant. Això promet! 


El Xavi arriba hi queda envadalit com jo, ara mentalment hem tornat a Istanbul.

Mirem la carta i demanem: Rissotto  i timbal de verdures amb formatge els primers, compartim de segon, un Steak tartar, de postres fruita. TOT espectacular! El vi (un rosat del priorat), el tast d'oli i el pa sublims, també. el servei impecable. Compte final 36€. 






Dues hores i escatx dinant sols al bell mig de Barcelona i amb un silenci digne d'un poblet de l'Empordà. 
Sortint observem l'interior i sense entendre-hi quedem meravellats de com s'ha resolt l'entrada de llum natural a l'edifici de l'hotel.



Sort que no soc cap influencer, que en diuen, perquè sinó se m'ha acabat la pau al, ara meu, secret de plaça Catalunya. Amics i seguidors aquí ho deixo...agrairé comentaris. Ah, i si voleu gaudir-ne amb la mateixa pau que ho hem fet nosaltres cal ser discrets...que no corri molt la veu. Shhhhh...
Ara, trobo a la xarxa, a la web bcn.restaurantes.com, aquesta descripció: 

"Encara que resulti impensable, en plena plaça Catalunya també s'amaga un veritable oasi de pau. L'emblemàtic Hotel Olivia Plaza ens convida a relaxar-nos en la gairebé màgica terrassa del restaurant Nineteen, abraçada per l'antiga muralla romana de la ciutat amb vistes a l’absis de l'església de Santa Anna."



1 comentari:

Ens agrada saber la teva opinió, gràcies pel teu comentari.